Betty Boop - Popeye – Jean Paul Gaultier

King Features og mote og design merket og ikonet Jean Paul Gaultier har satt i gang et partnerskap for å lansere to nye Eaux Fraîches fragrance design som er representert av de klassiske tegneseriefigurene Popeye og Betty Boop. King Features sin franske lisensierings agent Biplano ordnet avtalen.

Jean Paul Gaultier design

Gaultier har skapt to tegnbaserte inspirerte design for duften Classique, som vil omfatte Betty Boop på emballasjen, og Le Mâle, som vil prydes med Popeye (eller Skippern som vi sier på norsk) på den klassiske og elegante tinn emballasjen.

For å bygge momentum og skape oppmerksomhet i forkant av duft lanseringen brukte Jean Paul Gaultier digitale teasers gjennom hele Paris Fashion Week på sosiale medier og plakater.

Duftene vil lanseres utelukkende i Frankrike i Nocibé og Marionnaud parfyme kjedene. En online og verdensomspennende lansering vil følge senere.

“Vi er begeistret over å samarbeide med en så kreative talent. Jean Paul Gaultier forstår virkelig våre karakteres DNA og hvordan du kan overføre det til perfekt design.”  -  Cathleen Titus, vice president,King Features.

case, Lisensiering, Betty Boop, Skippern