Betty Boop - Lancome - Hypnose Star

I løpet av sine 80 år i bransjen, har kosmetikk merkevare Lancôme vært representert av kvinnelige stjerner. Stjerner som Isabella Rosselini, Julia Roberts og Uma Thurman. Men ingen av dem har vært i bransjen så lenge som Lancôme som nyeste talsperson: Betty Boop.

I løpet av sine 80 år i bransjen, har kosmetikk merkevare Lancôme vært representert av kvinnelige stjerner. Stjerner som Isabella Rosselini, Julia Roberts og Uma Thurman. Men ingen av dem har vært i bransjen så lenge som Lancôme som nyeste talsperson: Betty Boop.

For lanseringen av sin nye mascara, Hypnose Star, har merket lisensiert bruk av Betty Boop. Både for reklame og butikkmateriell. Iført en kjole som viser bena rett over strømpebånd belte, lener Betty Boop seg mot Lancôme sin mascara plassert på armen av modellen Daria Werbowy. Meldingen lyder: Lancôme avslører hemmeligheten til et slående utseende. Betty Boop var først med utseendet og nå supermodellen Daria gjenskaper det. Kampanjen har blitt skapt av Paris byrået Publicis 133 og fotografert av Mario Testino. Den dukket først opp i 2012 i desemberutgaven av Harpers Bazaar. En måned senere i magasiner som Elle, Glamour og People.


Betty Boop et ikon

Selv om det er første gang Lancôme bruke en animert karakter i sin markedsføring, er det langt fra første gang dette har skjedd i kosmetikkindustrien.

Betty Boop ble skapt i 1930 av Max Fleischer, som hadde studio på Times Square. Ved å nøye observere hvordan møll beveget seg, klarte kunstneren å fange en realisme i Betty Boop bevegelser som var utenom det vanlige. Dette, sammen med hennes kort hår og korte skjørt, gjorde Betty Boop til et ikon som lignet Flappers, de frigjorte kvinnene i tjueårene. Og dette satte selvfølgelig scenen for henne uunngåelig comeback i retro filmen “Hvem lurte Roger Rabbit?” (1988).


case, Lisensiering