Popeye for Moods of Norway

I november lanserte Moods of Norway sin første kolleksjon med Popeye-trykk. Dette gjorde de i samarbeid med Bulls Press og Turbo Kommunikasjon. Popeye er bedre kjent som Skipper’n i Norge og er en amerikansk tegneseriefigur som ble skapt av Elzie Crisler Segar i 1929.

Skipper’n blir som regel fremstilt som en middelaldrende sjømann i matrosdress med muskuløse, ballongformede underarmer med tatoveringer.

Moods of Norway har som slagord «Happy clothes for happy people» − derfor var de en naturlig samarbeidspartner for varemerket Popeye. Kolleksjonen bestående av en joggebukse, to t-skjorter og en pysjbukse med lue ble lansert i november 2016, og ble en stor suksess fra de første plaggene ble båret ut i butikk.

− Merkevaren Popeye er noe av det morsomste vi vet. Alle har på en eller annen måte blitt forført av denne glade, supersterke matrosen fra 1929. Fargene, streken, energien og alt annet rundt verdens beste Popeye føler vi stemmer veldig godt med vårt Moods of Norway-univers. Det har vært en stor ære å få leke seg i alle tegningene som finnes av han og det er veldig, veldig moro å endelig se produktene i butikk. Allerede etter første uken er dette blitt ekstremt godt mottatt, forteller Simen Staalnacke, medgründer i Moods of Norway.

Se Popeye-kolleksjonen her.

case, Lisensiering