Niklas Erikssons Carpe Diem er i fokus når King Features nå feirer 100 år. Aldri før har en serie fra et ikke-amerikansk land blitt lansert så hardt som det vi nå er vitne til. Carpe Diem lanseres i 130 aviser i USA.
Carpe Diem startet i Sverige i 2005 og publiseres i dag i flere nordiske aviser og seriehefter. Serien har en tørr, smart humor som er universell og påtrengende morsom – et perfekt oppsett for en vellykket serie. Nå starter erobringen av verdens største marked for tegneseriestriper. Det er sånn man skriver seriehistorie.
Etter noen år klarte Bulls å interessere verdens største seriesyndikat, det Hearst-eide King Features Syndicate for serien. Brendan Burford, den daværende sjefredaktøren for King, fikk øynene opp for serien. Bulls og Niklas Eriksson besøkte New York og diskuterte hvordan seleksjons- og utviklingsprosessen skulle være så effektiv som mulig. Blant annet er ikke taket like høyt for det som kan publiseres i USA som i Sverige og Norge. Sex og religion kan være sensitive temaer. Dette viste seg imidlertid ikke å være et stort problem da Niklas vanligvis spøker om andre ting.
Serien ble på kort tid solgt til ca. 130 amerikanske aviser. Det var faktisk den mest suksessrike serielanseringen i USA det året. Flere amerikanske avisredaktører kalte Carpe Diem en ny Larson, en sammenligning med den da utrolig populære Gary Larson-serien.